agnetas.blogg.se

Jag heter Agneta och är en söt liten Flatcoated retriever. Här kan du följa mig och min familj.

Fluffcoated Retriever

Publicerad 2013-11-10 16:52:16 i Allmänt,

 
Idag har jag varit på utställning och jag tycker själv att jag skötte mig utmärkt. Fast tyvärr fördärvade matte mina chanser....
 
Det började med att vi igår åkte vi till ett hotell i Malmö så att jag skulle få bo lite fint innan min första hundutställning. Husse trodde att vi bodde på hotell för att han skulle på målarkonferens men  så var det naturligtvis inte.
 
Efter en långpromenad med träning blev jag tvättad och badad med mattes Morrocan oil schampo och balsam. Problemet var bara att min päls  blev lite fluffig av mattes fiiiina volymschampo......
 
Men matte har ju haft en hund som var utställningschampion så tyvärr litade vi andra på att hon kunde det här med utställning. Så med extra volym i håret åkte jag och matte tåg till mässhallarna och 350 andra valpar.
 
Dessutom visste matte (utställningsexperten ....) att man skulle ha byxor i avvikande färg. Men hon hade nog glömt att hon numera har en ras som fäller så mattes ben var nästan lika ludna som mina när vi gick in i ringen ;-)
 
 
Väl inne i ringen gick det bra och domaren var en snäll tant som sa att jag hade fått ett HP om min päls inte hade varit så "luftig".
 
 Så efter 3 minuter i rampljuset var debuten över och jag fick busa med min Babb igen.
 

Kommentarer

Postat av: Pia o Ola

Publicerad 2013-11-10 19:56:30

Grattis till debuten! Vilken härlig historia vi sjunger schampo..schampo..la... ja något sånt var det..

Postat av: Agneta

Publicerad 2013-11-11 15:59:47

Ja jag visste ju hela tiden att det här med schampo inte kunde leda till något gott...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Agneta

Feedback's American Fantacy

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela