agnetas.blogg.se

Jag heter Agneta och är en söt liten Flatcoated retriever. Här kan du följa mig och min familj.

Ärla morgonstund

Publicerad 2013-10-27 23:32:34 i Allmänt,

 
Denna helgen har vi varit i Ärla (igen) och sovit över hos mysiga, gästvänliga uppfödare Ann & Kent. 
 
Det var ju en himla kul lördag så Babben och jag tänkte att det är ju lika bra att vi väcker människorna tidigt så att vi inte missar något kul. Så kl 05.00 (sommartid) började vi vimsa runt i husvagnen tills husse kom upp och släppte ut oss. Efter en liten stund skulle vi tillbaka och eftersom husse såg så arg ut var det lika bra att sova en stund till. 
 
Kl 07.00 hade vi fått nog av att sova, så då väckte vi tjejerna. De är alltid mycket mer tacksamma och glada över att få njuta av att komma upp ur sängen. Men när jag ville vara med dem och leka med plastdjuren så började de skrika saker som "mamma ta bort Agneta hon bara förstör " nu äter Agneta upp Zebran - maaaaaamma ta bort henne". Så då morgonpromenad, frukost och buren i bilen. 
 
Men hallå. Hur kul är det och sitta i en bil när man är i Ärla och kan hitta på kul saker istället? Så till slut tröttnade jag. Fast vad kan man göra i en bil? Jo man kan hjälpa husse att rensa bland jobbgrejerna ovanför hundburen.......
Så när alla kom ut kl 9 hade jag hunnit fixa:
  • delat 10 sandpapperark så att det nu istället är 200 behändiga små bitar i olika storlekar
  • Tagit bort nästan alla strån från en pensel som helt klart hade för många strån innan.
  • hjälp till att ta bort en roller från ett skaft ( men tydligen hade jag inte gjort det på "rätt sätt" för husse slängde allt ihop.
  • fixat ett bygglampa så att den numera är sladdlös.
Så det var faktiskt himla skönt att gå en skogsrunda med Ann & Kent och deras hundar efter en morgon fylld av jobb .
 
Fast husse kallade inte mig för pärlan idag. Han sa något om någon som var billig. Undrar vem det var?
 

Kommentarer

Postat av: Ola

Publicerad 2013-10-28 07:03:17

Jag köper na

Svar:
Agneta

Postat av: jonas

Publicerad 2013-10-28 19:09:36

Nu är prist högt igen.....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Agneta

Feedback's American Fantacy

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela