agnetas.blogg.se

Jag heter Agneta och är en söt liten Flatcoated retriever. Här kan du följa mig och min familj.

Större valphage

Publicerad 2017-08-12 09:01:23 i Valpar,

Nu är valparna 2,5 vecka och natten mellan torsdag och fredags var matte och husse uppe fem gånger för att hämta in valpar som hade klättrat över kanten till valppoolen.

Problemet var att de kunde klättra ur men inte klättra tillbaka. Så när de hamnade på utsidan låg de där och skrek och jag bär inte runt på mina bebisar så det blev ett fasligt liv på rymmaren. 
Matte och husse sover ju i rummet intill, så de kommer ganska fort- men de uppskattar tydligen inte att lyfta in valpar en gång i timmen mitt i natten.

Så nu har valparna fått en hage med tidningar och tre olika liggplatser.

Det finns en bädd med "tak", en biabädd och en valplåda.

Valparna försöker gå bort från sovplatserna för att kissa (och ibland bajsa) och flera av dem är riktigt duktiga på det.

Man kan lätt bli väääldigt trött och somna direkt efter kissandet

Valparna har börjat fatta att man kan ha lite kul ihop och ibland biter de lite på varandra eller så passar de på att bita på ett syskon som sover. De är lättast att få ett bra tag om.

Biabädden är bästa platsen och reserverad för en mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Agneta

Feedback's American Fantacy

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela