agnetas.blogg.se

Jag heter Agneta och är en söt liten Flatcoated retriever. Här kan du följa mig och min familj.

Uppvärmning inför Flatmästerskapet

Publicerad 2014-07-24 19:06:46 i Agneta, Husvagn,

Idag har vi tränat vattenapportering och lite myrmarksträning. Superkul men lite svårt. Dessutom gjorde det lite ont i tassen när jag hämtade en dummy och så kom det ganska mycket blod 😢.

När matte tvättade såret blev hon ganska bekymrad eftersom det var djupt också. Matte och 118 118 började leta veterinärer i Södra Dalarna och den närmsta, som inte hade semesterstängt fanns i Vansbro 6 mil bort. Så Saga, matte, Babb och jag fick åka dit. 


När vi kom fram kände matte igen veterinären. Han har jobbat som slakterievet. på Scan i Kävlinge förr och i Malugn för 4 år sedan missade han en köttätande bakterie på Ior. Så när han sa till Matte att jag skulle sövas eller få lugnande så sa matte NEJ! Matte sa att hon kunde hålla i mig 😷.


Så matte höll (jätte hårt 😖) veterinären gav lokalbedövning, rakade, tvättade och sydde och Saga fotade och pussade lite på mig 😘.
Kolla vilka smarta träklossar under bordet. Väldigt finurligt....


Matte är lite fundersam över ståltråden som slakteriveterinären sydde med. Hoppas att det är en bra metod 😁.

Efteråt fick jag ett fint rosa bandage som ska läggas om varannan dag. På hemresan fick jag inte sitta i hundburen utan jag skulle sitta hos Saga så hon kunde passa mig. Då märkte jag hur trött man blir av vet. utflykt 😴



Så nu har jag bad och träningsförbud i 2 veckor. Perfekt uppvärmning inför flatmästerskapet.....eller inte.



Kommentarer

Postat av: Ing-Mari

Publicerad 2014-07-24 19:22:47

Men fy! Stackars Agneta! Hoppas att det läker utan något trassel!
Kram

Postat av: Karin & Yolo

Publicerad 2014-07-25 00:05:38

Nej vad tråkigt! Hoppas det läker snabbt så Agneta är i form för FM. Vila sig i form är ingen dum uppladdning :-) det funkar det med!

Postat av: Andreas Eriksson

Publicerad 2014-07-25 10:39:15

Hoppas det går bra. Om ni råkar ut för ngt mer när ni är i de trakterna rekommenderar jag Falu djursjukhus. Fick åka dit på semestern häromåret när min Münster hade käkat giftsvamp. Proffsiga och trevliga och min suicide-dog klarade sig bra (hon har även fightats med huggormar, försökt hänga sig, klämma ihjäl sig m.m.).

Svar: Falu djursjukhus är bokat sår vid leden och 30 grader är ju ingen ultimat kombo...Känner inget riktigt förtroende för den andra veterinären....
Agneta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Agneta

Feedback's American Fantacy

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela