agnetas.blogg.se

Jag heter Agneta och är en söt liten Flatcoated retriever. Här kan du följa mig och min familj.

Jaktprov - debut i öppenklass

Publicerad 2015-04-11 19:12:39 i Allmänt,

Sitter här på min brygga och filosoferar lite över dagen. 



Idag har husse och jag varit på jaktprov. Lite konstigt egentligen eftersom det alltid är matte och jag som tränar. Men matte ville tydligen inte idag.

Fast jag gillar ju min husse. Han håller inte på och bestämmer lika mycket över vad jag ska göra, jämfört med hur matte gör. 

Så jag körde mitt race och tyckte att det gick superfint. Jag hittade 12 vilt som jag lämnade hos husse. 

Husse hade lånat mattes visselpipa - och den tyckte han om att blåsa i. Fast jag undrar vem han blåste på- för jag behövde ingen hjälp. Jag kan ju redan det här med att apportera. 

På ett ställe idag tyckte husse att jag skulle gå rakt fram, jättelångt. Men om man istället gjorde som jag - rakt fram en bit och sedan svängde vänster så var det jättekul. Där gick nämligen en gubbe och la ut kaniner och fåglar. Så de hämtade jag hem till husse. Domaren och husse muttrade något om en hund som var duktig på att söka men inte lyssna. Undrar vem det var?

Husse tyckte att det var mycket Ior i mig idag och det är väl bra? - jag hör vad du säger men jag kan bäst själv, så jag lyssnar bara när jag själv vill lyssna. 

Så det blev en 0:a idag. Men jag fick mycket beröm för mitt fina sökarbete, mina avlämningar och markeringar. Domaren tyckte bara att jag skulle bli lite bättre på att samarbeta😳.

Vadå - jag ska bli bättre på samarbete? Är man inte två om att samarbeta?

Puss från Agge bagge bus




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Agneta

Feedback's American Fantacy

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela