agnetas.blogg.se

Jag heter Agneta och är en söt liten Flatcoated retriever. Här kan du följa mig och min familj.

Apporteringsträning

Publicerad 2017-01-22 18:05:42 i Agneta,

En sak som är bra med Skåne är att det nästan alltid är bra träningsväder och jag gillar ju att träna. Idag körde vi lite apporteringsträning - det var ett tag sedan vi gjorde det så det var himla kul👍👍👍.

I första videon har matte lagt ut en dummy ca 120 meter bort (utan att jag såg något) sedan fick jag sitt kvar när hon kastade ut en annan dummy ut i det höga gräset som störning. Det är lite svårt att hitta en dummy i högt gräs när det saknas referenspunkter och när man har för hög fart, men det går 🤓
https://youtu.be/Ugwkw5AVR3A

I nästa video har matte kastat två dummies och jag får se båda kastas. En dubbelmarkering kallar hon den träningen för. Lite väl lätt bara idag 😜

https://youtu.be/1DIaWVZATm4


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Agneta

Feedback's American Fantacy

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela