agnetas.blogg.se

Jag heter Agneta och är en söt liten Flatcoated retriever. Här kan du följa mig och min familj.

Valp-drama

Publicerad 2017-07-26 14:09:51 i Agneta, Valpar,

I natt har matte och jag varit vakna nästan hela natten och på förmiddagen kom den första valpen - en tik på nästan 500g ut med bakbenen först.


Valp nr 2 - även den en tik kom med huvudet först och det funkade jättebra. Men så började jag blöda massor. Inte sånt där svartgrönt blandat med vatten utan klarrött nytt blod. När blodet hade runnit i 5 minuter ringde husse till en veterinär.
Veterinären tyckte att vi skulle komma in, men ville att vi skulle åka till ett djursjukhus.

Så jag och mina döttrar lastades in i bilen och vi körde mot Växjö. Fast när matte ringde till Växjö så ville de inte heller ta emot oss, så vi fick åka till Läckeby istället.

Det tar 1,5h att köra dit så jag hann föda två valpar i bilen - en pojke och en flicka. Blödningen har lugnat sig men de har tagit prover på mig och jag ska föda de andra tre  valparna här.

Jag uppdaterar när jag vet mer.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-07-26 15:19:50

Oj, tur att ni är under uppsikt. Duktig Agneta.

Svar: 💜
Agneta

Postat av: Sara

Publicerad 2017-07-26 16:12:43

Oj, vilken dramatik. Vi håller tummarna för en lugnare fortsättning. ❤️
Kram Sara & Isa

Svar: ❤️
Agneta

Postat av: Cecilia

Publicerad 2017-07-26 16:19:55

Oj, vilken dramatik! Hoppas det blir lugnare nu när ni är under vård! Kram Cilla

Svar: ❤️
Agneta

Postat av: Karin

Publicerad 2017-07-26 19:09:45

❤️

Svar: ❤️
Agneta

Postat av: Ninda

Publicerad 2017-07-26 20:45:43

Vilket drama! Tänker på er allihopa! Vilken fantastisk förstagångsmamma!Kramar Ninda , Noam och Isaac

Svar: 💗
Agneta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Agneta

Feedback's American Fantacy

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela