agnetas.blogg.se

Jag heter Agneta och är en söt liten Flatcoated retriever. Här kan du följa mig och min familj.

Plasthandskar = kul träning

Publicerad 2013-11-24 12:23:58 i Agneta, Allmänt,

Idag tog matte på sig en plasthandske när vi skulle ut och gå. Konstigt. Men Babben förklarade att matte gör så, när man får träna med riktigt vilt och när ingen ser på. När matte är ibland hund-jakt-folk så brukar hon låtsas att hon tycker att det är helt ok att ta i vilt, men när det bara är vi så kommer plasthandskarna fram. Dessutom berättade Babben att det är viktigt att man lägger viltet i rätt hand på matte (alltså den med plasthandsken) för annars låter matte lite konstigt.
 
 
Matte hade en frusen, eller kanske delvis upptinad, kanin och en stor kråka med ut. Det var första gången jag fick apportera vuxna djur så det var lite krångligt i början, men sen funkade det riktigt bra.
 
 
 
Matte tycker att det är viktigt att jag tränar passivitet. Det är inte så himla kul för man får bara sitta och titta när Babben jobbar. Men man hinner fundera en del. Som när matte tog den döda otinade kaninen - kastade upp den i luften och ropade "kvack kvack". Undrar om det brukar regna kvackade kaniner från himlen på riktiga jakter? Men gör det det, så är jag beredd ;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Agneta

Feedback's American Fantacy

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela